Thursday, August 12, 2010

Peristiwa yg xkn aku lupe smpai matii... (unless lau aku ilang ingatan la)

Haish tetibe terase nk cte psl ni lak...
maate x ngntuk lngsung kowt..
pdahal da kul 4 pagi ni!
huwaaa... terus sahur la jwbnye aku ni...

seperti tajuk diatas...
'peristiwa yg xkn aku lupe smpai mati'
mmg aku xkn lpe!
sbb mmg aku xkn lupe lah!
hehhe...

pahit ke manis??
of coz la PAHIT!
n melibatkn org2 yg aku x pnah sangke akn wt cmtu pd aku n kwn2 aku...

aku nk bg tajuk cte ni
"peristiwa gunung nu**g.."

bende blaku mse aku part 3..
mse tu aku kmnder tuk ksatria k*m***a..
(skarang pn ye lg tp tgh bcuti.. hehe..)
pd satu tarikh ni ktorng pegila mendaki gnung as our annual camping...
tiap2 thn dak2 part 3 akn nek gnung..
so ktorng sbg kmnder ni g la sbg askot...
aku ngn aten jdik biro aktiviti...
(da tau aku tecungap2 nek gnung yg g bg biro aktvti wtpe...
xphm tul aku..)
dayah biro logistik..
kak zira pn ikut....
die sje nk mmeriahkn suasane..
da lame x join aktvti katenye...

nk dpendekkn cte...
lepas penat mndaki, ktorng bermalam la kt base camp..
dgn xtau ape2 n tercengang2 tbe2 ktorng dipanggil oleh 'abg2' senior...
(yg kononnye rapat gk r ngn ktorng... slalu gelak2 same2...)
then ktorng pn dibawe ketepi sungai yg sgt INDAH..
airnye sejuk bak AIR BATU.. bunyiknye MENENANGKAN...
then kt ctu la ktorng diMAKI HAMUN oleh 'abg2' itu..
(trmasukla sorng ni yg blagak cm 'abg' gk...)
sambil kaki kami menahan sejuk yg hampir membeku tu...
n pnat mndaki gnung yg blum hilang...
wktu tu mmg ktorng tersentap habis lah!

cbe korng bygkn la..
org yg slalu gelak same2 ngn korng, gurau same2..
tbe2 maki hamun ktorng kt tengah2 hutan, diatas gunung, didalam sungai...
hah ambik kau...
mmg padan ngn muke ktorng an...
ksalahn ktorng kecik je pn...
but itu sgt x adil!!

ayat yg pling aku igt:
"pergila mampus ngn korng! korng xde pn xpe!"
n itu diucapkn oleh seorng yg selalunye diam n x pndai marah(kononnye)!!

hmm mmg pastu ktorng ADE hati lgi an nk join2 bnde tu...
after that incident..
dorng mntak maaf...
but sorry la...
mulut boleh kate maaf...
hati tuhan je yg tau...

lepas2 tu..
even dorng da mntak maaf..
ktorng still rase ade yg hipokrit antare mereke...
dh x pcaye kt sape2 lg dah!
mmg da x bleh semesra dulu...

even dgn yg lain2 pn..
nasihat aku..
jgn igt kwn yg huha2 ngn kte tu baik cm yg kte sangke,,,
jgn2 dorng tu la yg akn tikan korng dr blakang...



p/s: kepade ssiape yg berkenaan yg terbace entry ni.. sorry sgt2 aku nk luahkn jugak walaupn bnde tu da lame...

6 comments:

Related Posts with Thumbnails